Més informació
Avaluació anual, curs 2025-26
La tasca que duen a terme pels estudiants de doctorat durant el procés d'elaboració de la tesi doctoral s'avalua cada curs acadèmic a través de la plataforma en línia "SAD - Seguiment i Avaluació del Doctorat".
El doctorand o doctoranda ha de superar l'avaluació anual per continuar al programa de doctorat i matricular-se del següent curs. Si suspèn o no es presenta, se'l donarà de baixa definitivament del programa de doctorat.
A l'espai del Campus Virtual (Moodle) de cada programa de doctorat hi ha publicada la rúbrica d'avaluació. Aquesta rúbrica serveix de guia per conèixer els criteris d'avaluació que aplica cada comissió acadèmica. També s’hi pot tobar informació per elaborar el pla de formació personal.
El calendari acadèmic estableix el període en què cada col·lectiu (estudiants, directors, tutors i comissió acadèmica) ha d'introduir la informació a la plataforma per a l'avaluació SAD.
Els doctorands i doctorandes han d'introduir a l'esmentada plataforma en línia el document de pla d'investigació i pla de formació personal (PLAINV) i el document d'activitats (DAD).
- Els que van començar el doctorat abans del curs 2023-24 no cal que presentin el pla de formació personal.
- Els que tenen la permanència esgotada o la tesi dipositada poden accedir al SAD en modalitat de consulta, però no poden ni editar ni introduir-hi informació.
Els directors i directores de tesi, i els tutors i tutores, han de revisar la informació introduïda pels estudiants que tenen assignats, i presentar al SAD un informe de seguiment en què valoren el progrés de la tesi i la tasca desenvolupada per cada estudiant.
La comissió acadèmica ha de valorar la informació que el doctorand o doctoranda ha introduït a la plataforma, així com l'informe del director o directora i tutor o tutora. Basant-se en aquesta informació, la comissió acadèmica emet una qualificació per cadascun dels estudiants del programa de doctorat.
El Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat (CDE) aprova l'acta de qualificacions amb el resultat de les avaluacions emeses per les diferents comissions acadèmiques.
Document de pla d'investigació i pla de formació personal (PLAINV)
Els estudiants que van començar el doctorat fins al curs 2022-23 (inclòs) continuaran actualitzant el seu pla d'investigació, però no és necessari que hi incloguin el pla de formació personal.
El doctorand o doctoranda que ha iniciat el doctorat a partir del curs 2023-24 (inclòs), ha d'elaborar i presentar un document que inclogui l'autoavaluació dels aspectes ètics de la tesi doctoral o el dictamen del comitè d’ètica corresponent, un pla d'investigació i un pla de formació personal (PLAINV). Tota aquesta informació s'ha de presentar obligatòriament abans que finalitzi el primer curs, d'acord amb el calendari previst. El PLAINV s'anirà millorant i completant al llarg de l'estada del doctorand o doctoranda en el programa, i ha d'estar avalat pel director, directora o directors de tesi, i pel tutor o tutora.
A l'hora d'emplenar el PLAINV, s’ha de procurar introduir text pla dins del SAD. Si es vol utilitzar títols, vinyetes, negretes, etc. és millor donar format al text des de l'editor de textos nadiu del SAD.
Els estudiants de nou accés, un cop han generat el pla, han de clicar a "Edita o mostra el contingut", introduir la informació a cada apartat del pla i desar.
Els estudiants a partir de segon curs, un cop han generat el pla, veuran que s’hi carrega la informació que van introduir el curs passat. Han de clicar a “Edita o mostra el contingut” per actualitzar-la i desar-ne els canvis. Quan un apartat s’ha actualitzat, es mostra el missatge “Modificat” en color taronja.
Mentre el desplegable estigui "en edició", la informació pot modificar-se.
Tots els estudiants han de desar tots els desplegables “en revisió” abans que es tanqui el termini per als estudiants. Els apartats “en revisió” es bloquegen i ja no es poden editar més. A partir de llavors, el director/a i el tutor/a poden revisar el contingut.
Vídeo: com generar el pla d’investigació, editar-lo, omplir-lo i desar-lo correctament.
En aquest document els doctorands i doctorandes han de descriure els aspectes següents:
- Títol de la tesi
- Objectius
- Metodologia
- Eines i tècniques
- Planificació del desenvolupament de la tesi
- Identificador ORCID: vegi’s els 10 motius per tenir un ORCID a la URV i demani’s l’identificador a la web de l'ORCID.
- Cal fer constar el número ORCID en el format 0000-0000-0000-0000.
- Identificador SCOPUS: vegi’s la web del CRAI, que conté informació sobre la identitat digital dels investigadors i investigadores i explica què és aquest identificador. En cas de tenir articles indexats a SCOPUS, cal fer constar el número ScopusID en aquest apartat.
- Si encara no se’n té, cal indicar "encara no el tinc".
- Annex: en cas de tenir taules, formularis, imatges, qüestionaris, articles, o altres documents relacionats amb el pla d'investigació, poden pujar-se en PDF en aquest apartat.
- És optatiu. Encara que no s’hi hagi pujat res, cal desar el desplegable “en revisió”.
- Formulari d'autoavaluació d'aspectes ètics de la tesi doctoral: vegi’s l'apartat d'"Ètica en la investigació i la innovació" a la pestanya "Recerca" de la intranet (cal validar-se), des d'on es pot descarregar la plantilla del formulari d'autoavaluació, que s’ha d'omplir amb l'ajuda del director o directora de tesi, i que s’ha de pujar a l'apartat corresponent del PLAINV. En cas que no s’hagi fet abans, a més de pujar aquest document al PLAINV, també s’han de seguir les instruccions del peu del formulari i enviar-lo a la secretaria tècnica de la Comissió d'Ètica per a la Recerca i la Innovació (CERI) perquè us indiquin quin comitè ètic de la recerca ha d'avaluar la tesi doctoral. - Només els estudiants que iniciïn el programa de doctorat a partir del curs 2022-23!
- NOVETAT Al primer curs, si ja es té el dictamen de la comissió d’ètica corresponent, cal presentar aquest dictamen en comptes del Formulari d’autoavaluació d’aspectes ètics de la tesi.
- NOVETAT A partir del segon curs, cal presentar el dictamen de la comissió d'ètica corresponent o el correu en què la Secretaria Tècnica de la Comissió d'Ètica per a la Recerca i la Innovació (CERI) informa l'estudiant que la investigació de la tesi no requereix revisió ni aprovació d'un comitè ètic de recerca de la URV.
- Pla de formació personal: ha de contenir la previsió de les activitats formatives que es desenvoluparan durant tota la tesi doctoral - com ara l'assistència i/o les ponències que es preveuen presentar en cursos, conferències, simposis o seminaris; les publicacions; aspectes de propietat industrial o intel·lectual; la mobilitat; la participació en projectes; la col·laboració docent o les pràctiques en empreses, els reconeixements, les subvencions o els premis, entre altres - El pla de formació personal només l’han de presentar els estudiants que iniciïn el programa de doctorat a partir del curs 2023-24!
- Les activitats que es van fent s’han de fer constar a la pestanya ACTIVITATS del SAD.
Document d'activitats del doctorand o doctoranda (DAD)
A mesura que l’estudiant du a terme les activitats formatives planificades, les ha d’introduir a la pestanya ACTIVITATS del seu SAD. Les activitats formatives ja realitzades formen l’anomenat DAD o document d'activitats.
El document d'activitats del doctorand o doctoranda (DAD) és un registre de totes les activitats rellevants dutes a terme durant la realització de la tesi doctoral, com ara:
- Assistència i/o ponències presentades a cursos, conferències, simposis, seminaris, col·loquis, etc.
- Publicacions (articles, llibres, etc.)
- Protecció industrial i/o de la propietat intel·lectual (patents, etc.)
- Mobilitat
- Participació en projectes
- Col·laboració docent
- Pràctiques en empreses
- Reconeixements, subvencions i altres premis
- Programa Aprenentatge Obert URV (Open Learning URV)
Els estudiants, un cop creada una activitat, han de clicar a "Edita o mostra el contingut", introduir la informació a cada apartat i desar. La informació es pot editar o esborrar mentre el desplegable estigui "en edició".
S'han de desar tots els desplegables en l'estat "en revisió" abans que es tanqui el termini per als estudiants. Els apartats "en revisió" es bloquegen i ja no es poden editar més. A partir de llavors, el director/a i el tutor/a poden revisar el contingut.
Vídeo: com crear activitats formatives, omplir-les, editar-les i desar-les.
Avaluació i qualificacions
Un cop finalitzat el període perquè els doctorands i doctorandes introdueixin i/o modifiquin el DAD i el PLAINV, s'avaluaran seguint els passos següents:
- La directora o director de tesi i la tutora o tutor, revisa el contingut introduït al SAD i redacta un informe de seguiment de la feina que ha desenvolupat l'estudiant. Aquest informe pot ser favorable o desfavorable o no presentat.
- A partir d'aquests informes i de la informació introduïda per la doctoranda o doctorand al DAD i PLAINV, la comissió acadèmica avalua la documentació presentada i atorga una d'aquestes qualificacions: apte, no apte, no presentat o no presentat per baixa temporal.
- Finalment, el Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat (CDE) aprova l'acta de qualificacions amb el resultat de les avaluacions emeses per les diferents comissions acadèmiques. Aquesta acta es publica a la intranet.
L'avaluació positiva (apte) és un requisit indispensable per poder continuar en el programa de doctorat i formalitzar la matrícula del curs següent.
En cas d'avaluació negativa (no apte o no presentat) o no presentat per baixa temporal, s'obre una segona convocatòria en què els doctorands han de ser avaluats novament en el termini establert al calendari, i han de presentar un nou PLAINV i DAD. Si novament el resultat de l'avaluació és negatiu (no apte o no presentat), se'ls haurà de donar de baixa definitivament del programa de doctorat.
En cas que el doctorand o doctoranda sigui de nou accés, encara que tingui una baixa temporal autoritzada, caldrà que es presenti i superi l'avaluació anual. Tenir una avaluació favorable (apte) és necessari per poder reprendre estudis i matricular-se al curs següent.
En cas que el doctorand o doctoranda sigui de segon curs i successius, i no es presenti a la segona convocatòria d'avaluació perquè té autoritzada una baixa temporal coincident en el temps amb aquesta segona convocatòria, la qualificació seria de no presentat per baixa temporal. En el moment de sol·licitar reprendre estudis, es prendrà com a referència l'avaluació superada (apte) del curs anterior.