CONCEPTE:
- De cara al curs 2025-26, el tràmit de reprendre estudis només s'aplicarà als estudiants a partir de tercer curs a qui s'hagués autoritzat l'anul·lació de la matrícula del curs immediatament anterior.
-
Els estudiants de primer curs que hagin anul·lat la matrícula han perdut la plaça. S’han de tornar a preinscriure i sol·licitar l’admissió a un programa de doctorat.
-
Els doctorands que al curs 2024-25 estiguin en situació de baixa temporal rebran un correu electrònic abans de finalitzar el termini de la baixa en què se’ls demanarà si volen ampliar la baixa un curs acadèmic més o seguir el curs acadèmic següent amb normalitat. En tots els casos s'han de matricular. Si el doctorand o doctoranda ja ha finalitzat els dos anys de termini màxim de baixa temporal per motius personals, s'haurà de reincorporar necessàriament al programa de doctorat o en causarà baixa definitiva. El doctorand o doctoranda ha de seguir les instruccions del propi correu per comunicar la seva decisió.
Tràmits per sol·licitar-ho | |
---|---|
Qui: | La persona interessada, o persona autoritzada, prèvia identificació. |
On: |
Al Registre General de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels seus registres auxiliars, adreçada a la secretaria del departament del coordinador/a del programa de doctorat. En certs casos, també podrà presentar-la a través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV (registre d'altres tràmits administratius). |
Quan: |
La sol·licitud s'ha de presentar el curs immediatament següent al curs en què s’hagi anul·lat la matrícula. Es recomana reprendre els estudis en el primer termini. Hi ha dos terminis de sol·licitud:
|
Com: | Presentant la sol·licitud degudament omplerta, adreçada al coordinador o coordinadora dels estudis de doctorat corresponents. La sol·licitud ha d’incloure el pla d’investigació actualitzat i ha de comptar amb el vistiplau (firma) del director o directora de tesi. |
Cost: | La sol·licitud d'aquest tràmit no té cap cost. |
Observacions: |
L’Escola de Doctorat (ED) revisa l'expedient, n'informa a la comissió acadèmica del programa de doctorat, i li lliura la sol·licitud i documentació presentada per la persona sol·licitant. Si la comissió acadèmica del programa de doctorat ho autoritza, un cop que el doctorand o doctoranda s'hagi matriculat, la Secretaria de Gestió Acadèmica del seu Campus/Centre ha d'emplenar el curs amb la matrícula anul·lada com a baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula. Aquest tipus de baixa interromp, també, el còmput de temps per a la realització de la tesi. La suma del període de baixa voluntària per motius personals i de la baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula en cap cas no pot superar els dos anys, tenint en compte, a més, els requisits exigibles en cada cas per a la seva aplicació. |
Resolució de la sol·licitud | |
---|---|
Qui: | La comissió acadèmica del programa de doctorat. |
Quan: |
|
Com: |
La comissió acadèmica ha de tenir en compte el què exposa la persona interessada i els elements que consideri oportuns. En funció d’això, ha de prendre l’acord d’acceptació o no de la continuació dels seus estudis. Al mateix temps, ratificarà o no el pla d'investigació/projecte de tesi inicial, així com el director o directora de tesi. La comissió acadèmica informa a l'ED lliurant-li l'original de la resolució. L’ED actualitza les dades al sistema i envia la còpia de la resolució corresponent, mitjançant el correu electrònic, a la persona interessada, tutor/a i/o director/a, al departament i a la coordinació del programa. L’ED fa arribar el document a la Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre perquè l'arxivi a l'expedient de l'estudiant i el matriculi en les dates previstes. |
Efectes econòmics: |
La Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre formalitzarà la matrícula en les dates establertes i farà arribar el rebut a l’estudiant, que haurà d’abonar-lo (consulteu el llistat d’adreces per contactar amb la Secretaria del Campus que us correspon).
|