Universitat Rovira i Virgili

Reprendre estudis de doctorat (tesi doctoral)

CONCEPTE:

Tràmits per sol·licitar-ho
Qui: La persona interessada, o persona autoritzada, prèvia identificació.
On:

Al Registre General de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels seus registres auxiliars, adreçada a la secretaria del departament del coordinador/a del programa de doctorat. En certs casos, també podrà presentar-la a través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV (registre d'altres tràmits administratius).

Quan:

La sol·licitud s'ha de presentar el curs immediatament següent al curs en què s’hagi anul·lat la matrícula. Es recomana reprendre els estudis en el primer termini.

Hi ha dos terminis de sol·licitud:

  •   Termini de sol·licituds: del 23 de juny de 2025 al 23 de febrer de 2026.
  •   De forma extraordinària: del 24 de febrer al 12 de maig de 2026. Les persones que presentin la sol·licitud en aquesta fase extraordinària hauran d’abonar la taxa de matrícula fora de termini. A més, en cas de formalització de la matrícula a partir del dia 30 d’abril de 2026, únicament podran participar a la segona convocatòria d’avaluació de doctorat (convocatòria de juny). Consulta el decret de preus.
Com: Presentant la sol·licitud degudament omplerta, adreçada al coordinador o coordinadora dels estudis de doctorat corresponents. La sol·licitud ha d’incloure el pla d’investigació actualitzat i ha de comptar amb el vistiplau (firma) del director o directora de tesi.
Cost: La sol·licitud d'aquest tràmit no té cap cost.
Observacions:

L’Escola de Doctorat (ED) revisa l'expedient, n'informa a la comissió acadèmica del programa de doctorat, i li lliura la sol·licitud i documentació presentada per la persona sol·licitant.

Si la comissió acadèmica del programa de doctorat ho autoritza, un cop que el doctorand o doctoranda s'hagi matriculat, la Secretaria de Gestió Acadèmica del seu Campus/Centre ha d'emplenar el curs amb la matrícula anul·lada com a baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula. Aquest tipus de baixa interromp, també, el còmput de temps per a la realització de la tesi.

La suma del període de baixa voluntària per motius personals i de la baixa voluntària per no haver formalitzat la matrícula en cap cas no pot superar els dos anys, tenint en compte, a més, els requisits exigibles en cada cas per a la seva aplicació.

Resolució de la sol·licitud
Qui: La comissió acadèmica del programa de doctorat.
Quan:  
  •   Com a molt tard el 19 de març de 2026.
  •   En cas de fase extraordinària, com a molt tard el 2 de juny de 2026.
Com:

La comissió acadèmica ha de tenir en compte el què exposa la persona interessada i els elements que consideri oportuns. En funció d’això, ha de prendre l’acord d’acceptació o no de la continuació dels seus estudis. Al mateix temps, ratificarà o no el pla d'investigació/projecte de tesi inicial, així com el director o directora de tesi.

La comissió acadèmica informa a l'ED lliurant-li l'original de la resolució.

L’ED actualitza les dades al sistema i envia la còpia de la resolució corresponent, mitjançant el correu electrònic, a la persona interessada, tutor/a i/o director/a, al departament i a la coordinació del programa.

L’ED fa arribar el document a la Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre perquè l'arxivi a l'expedient de l'estudiant i el matriculi en les dates previstes.

Efectes econòmics:

La Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre formalitzarà la matrícula en les dates establertes i farà arribar el rebut a l’estudiant, que haurà d’abonar-lo (consulteu el llistat d’adreces per contactar amb la Secretaria del Campus que us correspon).

  •   La matrícula és del 1 d'octubre de 2025 al 26 de març de 2026.
  •   La matrícula de la fase extraordinària és del 27 de març al 12 de juny de 2026 (abonant la taxa de matrícula fora de termini).