L'activitat essencial de l'estudiant de doctorat és la recerca científica de qualitat. Per dur-la a terme, ha d'adquirir tant habilitats i competències bàsiques i específiques de l'àmbit de la seva investigació, com competències transversals que l'ajudaran a desenvolupar la seva recerca i a integrar-se en el mercat laboral de la societat basada en el coneixement. Per aquest motiu, l'estudiant de doctorat ha de fer dos tipus de formació:
- Formació específica o pròpia del seu àmbit d'investigació, que es dissenya segons les necessitats de cada programa de doctorat.
- Formació transversal, comuna a tots els programes de doctorat;
La necessitat de la formació transversal és conseqüència de la millora de la formació associada als nous programes de doctorat en el marc europeu, on no només es dona importància al desenvolupament en recerca acadèmica, sinó en preparar els estudiants de doctorat perquè es puguin incorporar amb garanties d'èxit al mercat laboral, que és cada cop més competitiu i en canvi constant.
En aquest sentit, el Programa de Formació Transversal (PFT) de l'Escola de Doctorat de la URV respon a les necessitats de formació dels futurs doctors i doctores per facilitar-los l'adquisició de competències en 10 àmbits.
Cadascun dels 10 àmbits d'adquisició de competències forma un bloc de formació amb diferents temàtiques, que constitueixen les línies d'actuació de l'àmbit. Clicant dins el cercle de cadascun dels àmbits a la rodeta de colors, apareixen les línies d'actuació formativa. Els objectius dels àmbits i de les seves línies d'actuació, els trobareu a l'enllaç del Programa de Formació Transversal (FPT).
1 – Coneixement institucional
2 – Desenvolupament professional
3 – Docència
4 – Empresa i Emprenedoria
5 – Habilitats cognitives
6 – Habilitats comunicatives
7 – Recerca
8 – Recursos tecnològics i digitals
9 – Relacions interpersonals i de col·laboració
10 – Salut i Benestar
Les activitats formatives tenen dos destinataris diferents: doctorands (tots els estudiants de doctorat) i PDI (només per a doctorands amb contracte). D’altra banda, les activitats d'autoaprenentatge oferides per SER/CRAI no tenen data perquè són vídeos o tutorials de la seva pàgina web.
Àmbit | Línies d'actuació | Nom de l'activitat | Unitat de formació | Mode Impartició | Idioma | Durada (hores) | Itinerari curricular recomanat | Data | Destinataris |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Coneixement Institucional | Actes acadèmics de benvinguda | Acte Benvinguda ED nous estudiants doctorat | Escola Doctorat | Presencial | CAT | 2 | 1 | pendent | DOCTORANDS |
Coneixement Institucional | Actes acadèmics de benvinguda | Acte Benvinguda ED nous estudiants doctorat | Escola Doctorat | Presencial | ANG | 2 | 1 | pendent | DOCTORANDS |
Coneixement Institucional | Actes acadèmics de benvinguda | Acte Benvinguda ICenter | ICenter | Presencial | ANG | 2 | 1 | pendent | DOCTORANDS |
Coneixement Institucional | Actes acadèmics de benvinguda | Acte Benvinguda ICenter | ICenter | Presencial | ESP | 2 | 1 | pendent | DOCTORANDS |
Desenvolupament professional | Desenvolupament i competències professionals | Taller de Fotografia bàsica | ICE/CRAI | Presencial | CAT | 3 | 2 | 11/12/2025 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Creació i publicació de videotutorials amb eines institucionals | ICE/CRAI | Híbrid | CAT | 10 | Del 03 al 28 novembre 2025 | DOCTORANDS | |
Habilitats comunicatives | Redacció acadèmica | Disseny d'un pòster acadèmic | ICE/CRAI | En línia | CAT | 10 | 1 | Del 02 al 29 març 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Ciència oberta | Gestió de dades de recerca en accés obert i pla de gestió de dades | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | CAT | 6 | 2 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Ciència oberta | Gestión de datos de investigación en acceso abierto y plan de gestión de datos | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | ESP | 6 | 2 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Ciència oberta | Open research data management and data management plan | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | ANG | 6 | 2 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Ciència oberta | T'ajudem a publicar en accés obert, elaborar el PGD i publicar les dades de recerca en accés obert | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 2 | 22/10/2025 | DOCTORANDS |
Recerca | Ciència oberta | Te ayudamos a publicar en acceso abierto, elaborar plan de gestión de datos y publicar los datos de investigación en acceso abierto | ICE/CRAI | En línia | ESP | 1,5 | 2 | 25/5/2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar | Herramientas para elegir la revista más adecuada donde publicar tu artículo | ICE/CRAI | En línia | ESP | 2 | 2 | 4/3/2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar | Eines per triar la revista més adequada on publicar el teu article | ICE/CRAI | En línia | CAT | 2 | 2 | 18/3/2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar | Identificadores y perfiles de los investigadores: ORCID, Scopus Author ID, WEb of Science Researcher ID i Google Scholar | ICE/CRAI | En línia | ESP | 1,5 | 1 | 14/5/2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar | Identificadors i perfils dels investigadors: ORCID, Scopus Author ID, WEb of Science Researcher ID i Google Scholar | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 1 | 12/5/2025 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar en accés obert | Open Acces Publishing | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | ANG | 4 | 2 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar en accés obert | Publicar en Accés Obert | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | CAT | 4 | 1 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Publicar en accés obert | Publicar en Acceso Abierto | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | ESP | 4 | 1 | Del 20 octubre 2025 al 15 juny 2026 | DOCTORANDS |
Recerca | Ús i gestió de la bibliografia | Aconsegueix el document que busques | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1 | (1) 05/11/2025; (2) 12/02/2026 | DOCTORANDS | |
Recursos tecnològics i digitals | Eines d'Intel·ligència Artificial | IA i Humanitats: Redefinint la Recerca Bibliogràfica | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | (1) 20/11/2025; (2) 27/03/2026 | DOCTORANDS | |
Recursos tecnològics i digitals | Eines d'Intel·ligència Artificial | IA i Infermeria: Redefinint la Recerca Bibliogràfica | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | (1) 19/11/2025; (2) 26/03/2026 | DOCTORANDS | |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos bibliogràfics i gestors de cites | Fonts d'informació de la Unió Europea | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 2 | 5/5/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos bibliogràfics i gestors de cites | Informació especialitzada en la Unió Europea: base de dades EUROSTAT | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 1 | 6/5/2025 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos bibliogràfics i gestors de cites | Informació especialitzada en la Unió Europea: EUR-Lex i Curia | ICE/CRAI | En línia | ANG | 1,5 | 1 | 7/5/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos bibliogràfics i gestors de cites | Informació especialitzada en la Unió Europea: Oficina de Publicacions UE | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 1 | 13/5/2025 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos bibliogràfics i gestors de cites | Sources of information from The European Union | ICE/CRAI | En línia | ANG | 1,5 | 2 | 12/5/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Prevenció del plagi amb les eines d'ajut en l'elaboració de citacions i referències bibliogràfiques | ICE/CRAI | En línia | CAT | 1,5 | 2 | 23/3/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Prevención del plagio con las herramientas de ayuda para la elboración de citas y referències bibliogáficas | ICE/CRAI | En línia | ESP | 1,5 | 2 | 13/4/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la recerca | Començo el meu doctorat: què em cal saber sobre els recursos d'informació del CRAI? i sobre gestió de la producció científica? | ICE/CRAI | Autoaprenentatge | CAT | 4 | 1 | Del 15/11/2025 al 15/06/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la recerca | Recursos de información en el ámbito de la Geografía y la Arquitectura | ICE/CRAI | En línia | ESP | 3 | 1 | 1/2/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la recerca | Recursos de información para la investigación en economía y empresa | ICE/CRAI | En línia | ESP | 1,5 | 1 | 20/1/2026 | DOCTORANDS |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos tecnològics i digitals | Realitat Virtual i Realitat Augmentada | ICE/CRAI | Híbrid | CAT | 10 | 2 | Del 04 al 29 maig 2026 | DOCTORANDS |
Empresa i Emprenedoria | Emprenedoria | Els errors jurídics comuns a l'iniciar un negoci. | Càtedra Emprenedoria URV | Presencial | CAT | 3 | 16/9/2025 | DOCTORANDS | |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Transforma la teva aula virtual: Idees per a un disseny visualment atractiu | ICE | Híbrid | CAT | 3 (presencials) | Del 06/10/2025 al 31/10/2026 (sessió presencial 14/10/2026 3h) | PIF | |
Recerca | Recerca de finançament | Seminari sobre l'ajut MSCA-Doctoral Networks (matí) | ICE | En línia | CAT | 1,5 | 7/10/2025 | PIF | |
Recerca | Recerca de finançament | Seminari sobre l'ajut MSCA-Doctoral Fellowship (tarda) | ICE | En línia | CAT | 1,5 | 8/10/2025 | PIF | |
Docència | Programació i avaluació d'aprenentatges | Privadesa de dades en la docència i l'avaluació | ICE | En línia | CAT | 1 | 16/10/2025 | PIF | |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Ludificació al Campus Virtual. Mostra una experiència | ICE | En línia | CAT | 1 | 8/11/2025 | PIF | |
Recursos tecnològics i digitals | Recursos per a la docència | Experimenta amb les activitats interactives H5P al Moodle | ICE | Híbrid | CAT | Del 01/12/2025 al 22/12/2025 (sessió presencial 08/12/2025 de 10 a 13 h) | PIF |