Universitat Rovira i Virgili

Cross-curricular Training

The essential activity performed by doctoral students is research, which culminates in the defense of a doctoral thesis. However, doctoral programmes are complemented by training activites done during the doctoral period. These activities include:

The URV's doctoral Cross-curricular Training Program (CTP) meets the training requirements of the potential Doctors to acquire competences in the areas of:  

The need of the cross-curricular training in transferable skills is a consequence of the training improvement associated to the new doctorate programmes in the european framework. It is not only important the academic research trainig, but it is also essential to get ready as a PhD to be successful in the ever-changing job marke. The following pictures shows the skills that can be trained with the courses provided in the CTP. The picture is taken from the Eurodoc repots "Identifying Transferable Skills and Competences to Enhance Early-Career Researchers' Employability and Competitiveness".

Besides, the programme also wants to break the traditional isolation of doctoral researchers in a single research group and wants to become a meeting point for students coming from all scientifc areas. 

Area Title Hours Dates Expected
Recearch Bases de datos especializadas en Psicología de EBSCO 2 1 d'octubre de 2019
La transferència del coneixement i la innovació 4 1 d'octubre de 2019
Gestió de dades de recerca: Pla de gestió de dades 3 10 de març de 2020
Gestió de dades de recerca: Pla de gestió de dades 3 11 de febrer de 2020
Gestió de dades de recerca: Pla de gestió de dades 3 12 de maig de 2020
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 12 de novembre de 2019
Gestió de dades de recerca: Pla de gestió de dades 3 13 de novembre de 2019
Taller: Emprenedoria de projectes innovadors 4 15 d'octubre de 2019
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 16 de juny de 2020
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 17 de març de 2020
La identitat digital de l'investigador: utilitza ORCID, Google Scholar i altres perfils acadèmics 3 19 de març de 2020
Bases de datos Reaxys y Reaxys Medicinal Chemistry 3 20 de novembre de 2019
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 21 d'abril de 2020
SciVal: Eina que us permetrà analitzar i posicionar la vostra recerca 3 21 de febrer de 2020
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 21 de gener de 2020
Infografies com a recurs docent i de comunicació 3 22 d'abril de 2020
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 22 de novembre de 2019
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 22 d'octubre de 2019
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 24 de març de 2020
El vídeo com a recurs docent a la URV 3 24 d'octubre de 2019
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 25 de febrer de 2020
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 25 de febrer de 2020
Disseny d'un pòster acadèmic 3 25 de març de 2020
Introducció al Disseny de Figures Científiques 8 25 i 26 de Març i 1,2 d'Abril de 2020
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 26 de maig de 2020
Recuperant informació especialitzada en Ciències de l'Educació 3 26 de maig de 2020
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 26 de març de 2020
Millora la visibilitat de la teva producció científica: accés obert i Repositori Institucional 3 26 de novembre de 2019
Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (nivell bàsic-intermedi) 3 27 de novembre de 2019
La informació especialitzada en dret: recomanacions pràctiques 3 27 de setembre de 2019
La identitat digital de l'investigador: utilitza ORCID, Google Scholar i altres perfils acadèmics 3 28 de gener de 2020
Accés a la informació de la Unió Europea 3 29 d'abril de 2019
La informació especialitzada en humanitats: recomanacions pràctiques 3 30 d'abril de 2020
Infografies com a recurs docent i de comunicació 3 30 de gener de 2020
Com omplir l'apartat "publicacions" del CV del PDI en els processos d'avaluació de l'AQU, l'ANECA i la CNEAI en l'àmbit de les ciències socials i humanitats 3 30 d'octubre de 2019
La informació especialitzada en infermeria: recomanacions pràctiques 3 4 de febrer de 2020
Disseny d'un pòster acadèmic 3 5 de desembre de 2019
La identitat digital de l'investigador: utilitza ORCID, Google Scholar i altres perfils acadèmics 3 6 de novembre de 2019
SciVal: Cerca de candidats per a programes de finançament d'R+D+I 3 7 de febrer de 2020
SciVal: Cerca de candidats per a programes de finançament d'R+D+I 3 8 de novembre de 2019
SciVal: Eina que us permetrà analitzar i posicionar la vostra recerca 3 8 de novembre de 2019
Taller: Protecció dels resultats de la recerca 4 8 d'octubre de 2019
Anàlisi de dades qualitatives 10 8, 15 i 22 de novembre de 2019
Web of Science   Octubre
Institutional Acreditació i avaluació docent 3 abril de 2020
Languages Redacció d'articles científics en anglès 12 Gener 2020
Redacció d'articles científics en anglès 12 Juny 2020
Comunication Advanced presentations skills 4 abril de 2020
Communicating research to the media and the public 4 abril de 2020
Comunicació eficaç en entorns d'aprenentatge digitals 8 abril de 2020
L'art de la visualització de la informació i les estratègies motivacionals destinades a grups i persones 8 abril de 2020
Your first conference in Science & Technology 4 Juny 2020
Presentation skills in Science & Technology 4 Maig 2020
Using posters to communicate research 4 Maig 2020
Management Com gestionar equips de treball i la resolució de conflictes 10 7, 14, 16 d'octubre de 2019
Organització personal i gestió del temps 10 Maig 2020
Leadership and directive competences 15 October 24, 31 and November 14, 2019
Teaching Edició de vídeo 3 26 de febrer de 2020
Edició de vídeo 3 27 de maig de 2020
Programació i avaluació dels aprenentatges   4, 11 i 18 de desembre de 2019
Taller: Design Thinking 4 febrer de 2020

* The training activitives in the list may change depending on the organization of ICE and on the trainers. New activities may be added during the academic year. For more information, visit the webpage of ICE.